Digitalisering

Årsrapport 2022

Gode digitale systemer og løsninger = kritisk for gode totalopplevelser 

Vi mennesker har et sterkt, innebygget behov for å møtes ansikt til ansikt. Møteplassene som avholdes hos oss i NOVA Spektrum gir rom for nettopp dette, og i tillegg forsterkende opplevelser som bare den fysiske møteplassen gir mulighet for – å se, høre, smake, føle…

Men for at den totale opplevelsen før, under og etter et arrangement skal fungere – enten man er utstiller, besøkende eller en ekstern arrangør – er digitale tjenester og løsninger avgjørende.  

En viktig del av vår forretningsutvikling er derfor arbeidet med investering i og utvikling av gode og tilpassede digitale plattformer. Dette arbeidet har pågått over mange år, men ytterligere fokus og mål ble satt for 2022. Digitalavdelingen er kraftig forsterket med medarbeidere som innehar ulik og kritisk kompetanse for den totale digitale plattformen og videre utvikling av denne.

Digitalisering av både verktøy og prosesser er et sterkt virkemiddel for at vi skal nå våre målsettinger og være i stand til å møte fremtiden. Viktig i dette arbeidet er at vi gjør oss i stand til å kunne være totalleverandør av digitale tjenester ikke bare for arrangement i egen regi, men også for eksterne arrangører som gjennomfører sine events i messeanlegget. Dette gjør vi med egenutviklede og arrangementstilpassede verktøy og løsninger som fungerer sømløst og forenkler prosessen før, under og etter arrangement. Her er det snakk om alt fra håndtering av utstillere og besøkende og kommunikasjon med disse til løsninger for økonomi og markedsføring

Innholdsoversikt

Årets arrangementer

Bærekraft og samfunnsansvar

Styret og ledergruppen