ledig stilling som

NOVA Spektrum AS søker salgsansvarlig nettbutikk / kundebehandler

NOVA Spektrum AS er en unik arbeidsplass der ingen dag er lik, vi drister oss til å si at vi er en av Romerikes mest spennende arbeidsplasser! Hvert år er NOVA Spektrum vertskap for mange store og små arrangement som samler over 400 000 besøkende. Arrangementene våre spenner i tema fra motor til shipping, interiør, villmark, hage med både fag og publikumsarrangement. NOVA Spektrum er Norges største møteplass for næringslivet og organisasjonslivet med et stort antall nasjonale og internasjonale messer, arrangement, konferanser og events. Avdelingen NOVA Service har ansvarsområde innen salg, rådgivning og service ut mot kundene for å bistå dem i deres planlegging av den beste løsningen for sin stand.

For å styrke teamet i avdeling NOVA Service søker man nå en engasjert og serviceinnstilt salgsansvarlig-/kundebehandler med erfaring fra e-handel og salg. Ansvarsområdet vil blant annet være drift og utvikling av NOVA Spektrums nettbutikk/ e-handelsplattform. Nettbutikken henvender seg til alle utstillere og arrangører med tilbud om kjøp og leie av produktene man trenger for å lykkes best mulig med å benytte messer, arrangement, konferanser og events som kanal for salg, markedsføring og relasjonsbygging.

Hvem er du?
Du er en selvgående og målrettet person med en lidenskap for e-handel og salg. Du trives i et dynamisk arbeidsmiljø hvor ingen dager er like, og du er alltid på jakt etter nye måter å forbedre og optimalisere prosesser på. Din evne til å tenke strategisk og jobbe operativt vil være en viktig del for å lykkes i denne rollen.

Salgsansvar nettbutikk:
• Administrere og optimalisere nettbutikken for å maksimere salg og kundetilfredshet.
• Fokus på utvikling og gjennomføring av salgsstrategier og kampanjer samt overvåke og analysere salgstrender, trafikk og konverteringsrater for å identifisere forbedringsmuligheter.
• Kontinuerlig forbedre nettbutikkens funksjonalitet og brukeropplevelse via tett samarbeid med leverandør av nettbutikken for å implementere nye funksjoner og integrasjoner.
• Bruke innsikt fra statistikker til å justere salgsstrategier og forbedre ytelsen til nettbutikken i tillegg til å presentere rapporter og analyser til beslutningsprosesser.
• Oppdatere eksisterende nettside med relevante produkter og informasjon.
• Utarbeidelse og utsendelse av utstillerinformasjon.

Salg og kundebehandling:
• Rådgivning, relasjonsbygging og salg av utstyr og tjenester til utstillere.
• Gi optimal service til utstillere før, under og etter arrangementene.
• Proaktivt kontakte potensielle kunder og tilby vårt utvalg av messeutstyr og relaterte tjenester.

Vi søker en person som har:
• Teknisk kompetanse, forståelse og erfaring fra nettbutikkplattformer og e-handelsverktøy
• Relevant utdanning innen e-handel, markedsføring eller tilsvarende fagområde
• Erfaring med salgs- og markedsføringsarbeid, innen e-handel.
• Analytiske ferdigheter med evnen til å tolke salgsdata og statistikker.
• God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne i tillegg til evne til å samarbeide på tvers av ulike team og avdelinger.
• Erfaring med salg, ideelt sett innen B2B-segmentet og/eller messebransjen
• Erfaring med Adobe photoshop, eller lignende bilderedigeringsprogram

Personlige egenskaper:
Vi søker deg som har en selvstendig og initiativrik tilnærming og som evner å ta ansvar og drive prosjekt fremover. Du må i tillegg være kreativ og løsningsorientert med evne til å tenke innovativt og oppnå salgsmål. Du liker å jobbe i team, har organisatoriske evner og er genuint opptatt av kundefokus og kundens opplevelse på messer og arrangement.

Hva vi tilbyr:
En spennende rolle i et innovativt og fremtidsrettet selskap, med gode muligheter for personlig og profesjonell vekst. Du vil bli en del av et inspirerende arbeidsmiljø som har fokus på lagånd, samarbeid og god teamspirit.

Arbeidssted er i våre kontorer på Lillestrøm. Stillingen rapporterer til Leder NOVA Service.

Kontaktpersoner:
Leder NOVA Service, Therese Gaarder Basnes, e-post tgb@novaspektrum.no, mobil 92421700 eller Direktør Operations Anders Skaslien, e-post: as@novaspektrum.no, mobil 982 26 775.

Søknadsfrist 14. august 2024.

Om arbeidsgiveren

I over 100 år har NOVA Spektrum tilrettelagt for møteplasser som genererer positive ringvirkninger for nærings- kultur- og organisasjonsliv. Med over 700.000 besøkende og 5.000 utstillere hvert år samler vi store mengder strukturerte og ustrukturerte data, for eksempel når noen bruker våre digitale flater, når de kjøper billetter og når de kommer til arrangementene våre og beveger seg rundt i arenaene. Eller når utstillere melder seg på og gjør bestillinger av utstyr og tjenester. 

Nå skal vi i gang med flere spennende oppgaver. En større satsing på Food & Beverage er et eksempel på dette. Vi satser også for fullt på å utvikle nye digitale tjenester som skal forbedre kundeopplevelsen for besøkende og utstillere. I tillegg skal våre to arenaer, NOVA Spektrum i Lillestrøm og Oslo Spektrum utvikles med enda flere møteplasser, boliger, bygulv og næringsliv. I Lillestrøm skal det bygges en helt ny bydel, og i Oslo skal Spektrum bygges ut med et nytt høyhus, nye møteplasser og et levende bygulv med utadrettet virksomhet.