7 gode tips for suksess på messe

En godt planlagt messedeltakelse gir bedre resultat og økt lønnsomhet. Her er noen gode messetips som gjør det enklere for deg å planlegge din messedeltagelse.

  1. Sett deg mål for din messedeltagelse.
  2. Opprett et messebudsjett.
  3. Standens utforming bør gjenspeile bedriftens profil.
  4. Markedsfør din deltagelse på messen.
  5. Aktivitet på standen – Hvorfor skal kunden stoppe ved din stand.
  6. Godt forberedt og topp motivert stand-personell.
  7. Planlegg oppfølging av møtene på messen.


Stand design

Vår designavdeling kan hjelpe deg med alt til din stand. Vi har solid erfaring og har levert prisvinnende stands i flere år.

Dersom du allerede har en ferdig stand eller jobber med andre designere for standen din er ikke det noen hindring for oss.

Fredrik Lindland
Fredrik Lindland
Kreativ leder
Nicolai Hjelle
Nicolai Hjelle
Designer

Standutstyr

Vi leverer alt du trenger til din stand. Møbler, elektrisitet, vann, tepper, planter og teknologi.

Ta kontakt med vårt serviceteam for den beste rådgivningen.

Service Team
service@novaspektrum.no

God digital profilering i My Stand

I My Stand kan du styre beskrivelsen av ditt firma i utstillerlisten.

Sørg for at beskrivelsen er kort og relevant. Forsøk å hold deg under 300 tegn. Rundt 140 tegn er perfekt.

En god logofil, til profilen, er en høyoppløst png-fil med transparent bakgrunn. Velg Kvadratisk fremfor høydeformat.

Et godt forberedt standteam

En standsuksess handler også om menneskene i front. Sørg for at teamet er godt informert og kan gi best mulig verdi for de besøkende.

  • Bruk leads som KPI
  • Skap grunner til å oppgi lead-data
  • Uniformer personellet ditt
  • Utarbeid en felles salgspitch

Inviter ditt standpersonell gjennom My Stand.

Promoter din messedeltakelse

Bruk din deltakelse for det den er verdt. Lag innhold til sosiale kanaler, nyhetsbrev og andre selvstyrte flater.

Planlegg aktiviteter på standen

Se mulighetene for å ha relevante aktiviteter på din stand. Aktiviteter kan være gode samtalestartere i møte med de besøkende.

Planlegg oppfølging av leads

Lag en plan for å følge opp dine nye leads.