– Jeg har deltatt på messen hvert år siden oppstarten. Det gir forutsigbarhet for kunder og leverandører, som vet at de treffer meg her og kan se produktene mine, forteller Linn Fiskerud, daglig leder i Fiskerud Brands AS.
Fiskerud Brands AS er et agenturfirma innen interiør, design og livsstil. Selskapet er «fast deltaker» på Oslo Design Fair, som er Norges største innkjøpsmesse innen interiør og design.
Fiskerud forteller at hun er fornøyd med salget på årets messe, men understreker at det viktigste er folkene hun treffer og de langsiktige gevinstene.
Viktig del av markedsføringen
– Deltagelsen er en viktig del av min markedsføring og salgsstrategi. Her treffer vi innkjøpere, journalister, influencere og vi får vist fram nyheter og produktutvalg. Ikke minste så treffer vi også andre leverandører, som jeg liker å kalle kollegaer. Vi deler erfaringer, diskuterer bransjetrender og har mange interessante samtaler, sier Fiskerud.
Se også alle kommende messer og eventer her
Viktig å treffe folk igjen
Vare- og handelsmesser har vært nedstengt siden mars 2020 som følgen av pandemien, men er nå gjenåpnet. Det gjør det ekstra gøy å kunne treffes igjen.
– Det aller viktigste for meg nå, er å treffe folk igjen! Det er helt fantastisk å være tilbake til «normalen». Det gir så mye positivitet og entusiasme, forteller Fiskerud.
Messer som salgsstrategi
På arenarer med tilgang til en spesifikk målgruppe vil det også være lettere å skaffe seg konkrete leads. Messearragjører gjør en viktig markedsføringsjobb for å dra inn den rette målgruppen – slik at beslutningstagerer er å finne på messer og arrangementer.
Les også: Tips til bedriftsleder som ønsker flere kunder
Ønsker du å vite mer om hvordan en salgsstrategi kan skaffe deg flere leads? Ta gjerne kontakt med Michael for en uforpliktende samtale. Han svarer gjerne på dine spørsmål og gir deg gode tips for å skaffe gode leads.
Har du har spørsmål om messer?
Ta kontakt for en uforpliktende samtale.
Michael Vedstesen
Salgsdirektør NOVA Spektrum